Köpvillkor
På Godis247.se är det enkelt och säkert att handla online! Din leverans skickas spårbart via PostNord. Här nedan kan du läsa våra fullständiga köpvillkor. Några frågor? Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig på momangen!
LEVERANSVILLKOR
Orderbekräftelse
När vi har mottagit och bekräftat din beställning skickar vi snarast en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om du undrar över något, så ser vi om vi kan hjälpa dig!
Leverans
Fraktkostnader i Sverige är baserad på försändelsens vikt.
Kassan räknar slutliga kostnader för din kundvagn.
Behandlingstid
Om inget annat anges, finns de varor som visas här på Godis247.se även i lager. Beställningar handlas från mondag till fredag. Vi skickar din order inom 1-7 arbetsdagar från beställningsdagen, för eventuella avvikelser se info på den enskilda produkten. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.
Läs mer om leveransalternativer och leveranstider i "Leverans och Frakt".
Transport
Vi skickar alla paket från Finland med PostNord. Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från PostNord, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur.
Styrning av paket till ett uthämtningsställe
Du kan själv välja ett uthämtningsställe för ditt paket. Val av uthämtningsställe är en avgiftsfri tjänst.
Försändelseuppföljning
När du uppger din e-postadress i samband med beställningen får du en orderbekräftelse och försändelsekod via e-post. Du kan följa försändelsen på webbsidan postnord.se eller via PostNord mobilapp.
Specialfall
Vi förbehåller oss rätten att skicka små försändelser hem som brev. Vi också förbehåller oss rätten att skicka försändelser som överskrider maximimåtten för paketautomat till posten.
BETALNINGSVILLKOR
Priser
Alla priser på Godis247.se är angivna i SEK, inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Minsta ordervärde i webshoppen är 200 kronor.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
När du lagt en godkänd beställning så får du ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att du uppgett riktig e-postadress.
Utlämningsställe
Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe skickar PostNord en avisering till dig som du tillsammans med din legitimation behövs vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order.
Dröjsmål i leverans
Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Godis247.se tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.
Kampanjer & Erbjudanden
Våra erbjudanden i vår webbshop gäller så långt lagret räcker eller t.o.m. ett eventuellt slutdatum som står angivet. Vid kampanjerbjudanden med rabattkod, kan endast en rabattkod användas per köp. Det går således ej att kombinera rabattkoder.
Betalning med Svea
Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av BUTIKSNAMN överlåtna till Svea Bank AB.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Svea Fakturavillkor finns här.
Företagsfaktura
Följande text måste vara med i era köpvillkor för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura (”företagsfaktura”).
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158‑7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08‑514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Delbetala
Genom vårt samarbete med Svea Bank AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.
Allmänna villkor
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)
Kort
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online- betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Bank AB hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.
Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sättvalidera konsumenten vid köp på nätet.
Tillgänglighet och felaktigheter
Vi förbehåller oss rätten att neka eller avbryta din beställning när som helst av en särskild orsak inklusive, men inte begränsat till, tillgänglighet av produkt eller tjänst, fel i produktens eller tjänstens beskrivning eller pris, fel i din beställning eller annan orsak.
Vi förbehåller oss rätten att neka eller avbryta din beställning om vi misstänker bedrägeri eller otillåtna eller olagliga transaktioner.
Reklamation / Ångerköp / Avbeställning
Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste ett skriftligt meddelande skickas via vårt kontaktformulär inom skälig tid. Reklamationstid är 14 dagar efter mottagandet av varorna.
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:
Ordernummer
Fakturanummer
Titel på de produkter du vill returnera.
Du kan returnera din beställning via PostNord. Avtala om returen med vår kundtjänst och begär ett adresskort för returen. Förpacka försändelsen omsorgsfullt och fäst adresskortet på paketet. Därefter kan du lämna in paketet på närmaste postkontor.
Genom återbetalning överförs beloppet tillbaka till det begagnade betalkortet. Antal dagar från återbetalning initieras i systemet tills kunden har pengar på kontot tar mellan 7 och 14 dagar.
Skadade varor
När du reklamerar skadat gods är det viktigt att du skickar in bilder på skadan till vår supportmail på kundservice@godis247.se. Glöm ej att skicka med övrig info om din order (Ordernummer, Fakturanummer) som kan hjälpa oss att fastställa skadans uppkomst.
Gällande avbeställning
Om du vill avbeställa, var god och informera vår kundservice först.
Du har rätt att ångra dig och avbeställa varan inom fjorton (14)dagar.
Om du bara hämtar inte paketen är det inte en avbeställning. Vi återbetalar inte fraktkostnader om beställningar som har inte hämtats utan förklaring.
Du kan återlämna bara oöppnade produkter. Kom ihåg att produkten måste passa tillbaka till salu och vara i original förpackning. Vi inspekterar alla returer förrän vi gör en återbetalning.
Tvistlösning
Vi på Godis247.se försöker alltid lösa tvister direkt med våra kunder. Om vi trots allt inte lyckas komma fram till en lösning har du som konsument möjlighet att kontakta en lokal alternativ tvistlösningsnämnd för att framföra ditt klagomål. Vid eventuell tvist kommer Godis247.se att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Force Majeure
Godis247.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
FÖRETAGSUPPGIFTER
Godis247.se
Telefon: +358 50 572 02 02 (på engelska)
E-post: kundservice@godis247.se (på engelska)
Organisationsnummer: 0904552-0
VAT-nummer: FI09045520
Facebook: facebook.com/godis247
Instagram: instagram.com/godis247.se
Huvudkontor
Urjalan Makeistukku Oy
Turunväylä 52
31760 URJALA
FINLAND